"לפיד אשם" • צניחה של כ-45% במכירת דירות בהשוואה לחודש מאי 2013

שלמה בן יוסף No Comments on "לפיד אשם" • צניחה של כ-45% במכירת דירות בהשוואה לחודש מאי 2013
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תוכנית מע"מ 0% של משרד האוצר ממשיכה להשפיע על מכירת הדירות החדשות על ידי קבלנים.

אורי חודי מדווח ב'גלובס' כי "על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום ומתייחסים למכירת דירות חדשות בחודש מאי 2014, נמכרו 1,318 דירות בחודש זה – הנתון הנמוך ביותר שנרשם במכירת דירות חדשות על ידי קבלנים מאז חודש אוקטובר 2011. מדובר בירידה של כ-20% במספר הדירות החדשות שנמכרו בהשוואה לחודש הקודם, וצניחה של כ-45% בהשוואה לחודש מאי 2013.

לדברי חודי, בחודש שעבר העידו נתוני הלמ"ס כי מספר הדירות החדשות שנמכרו על ידי קבלנים ירד ב-9% בין אפריל למארס, ובחישוב של הירידה בהיקף המכירה מאז פברואר נרשמה ירידה בהיקף של כ-20% במכירת הדירות. גם נתוני משרד האוצר שפורסמו בשבוע שעבר העידו על ירידה ניכרת בהיקף העסקאות, הן בחודש אפריל האחרון והן ברבעון הראשון של 2014.

ועדיין מגלובס: בחלוקה על פי מחוזות, נרשמה ירידה כמעט גורפת בכל מחוז ומחוז במכירת דירות חדשות למעט קיפאון באזור יהודה ושומרון. על פי הנתונים, הירידה המשמעותית ביותר בהיקף המכירות על ידי הקבלנים נרשמה במחוז חיפה שם ירד המספר מ-265 דירות חדשות באפריל ל-483 דירות חדשות במאי (ירידה של כ-38%).

גם במחוז תל אביב נרשמה ירידה משמעותית כאשר מספר הדירות החדשות שנמכרו באפריל עמד על 276 לעומת 198 דירות חדשות שנמכרו בחודש מאי (ירידה של כ-28%). במחוז ירושלים נרשמה הירידה הקטנה ביותר במכירת דירות בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, ירידה בשיעור 15%, מרמה של 204 דירות חדשות שנמכרו במאי 2013 ל-173 דירות חדשות שנמכרו במאי 2014".

נשיא התאחדות בוני הארץ, ניסים בובליל אמר בתגובה לפרסום הלמ"ס: "הנתונים לא צריכים להפתיע את מי שהקשיב לדברים של התאחדות בוני הארץ מאז שפורסמה הכוונה לצאת בתוכנית מע"מ בשיעור 0% לרוכשי דירה ראשונה מקבלן של משרד האוצר. הזהרנו שההכרזה הביאה לקיפאון של מכירות הדירות בשוק והיא משולה למתיחת קפיץ, שככל שהוא ימשיך להיות לחוץ, כך הקפיצה שלו ביום השחרור – ברגע שבו יכנס לתוקפו חוק ה-0% מע"מ, יביא להתנפלות על היצע הדירות הקטן מידי ממילא, ויגרום לעליית מחירי הדירות. לכן, על הכנסת ועל הממשלה לפעול מיידית לקבוע שמועד תחולת החוק אשר מתוכנן לתאריך הראשון בספטמבר, יחול מחר בבוקר".



0 תגובות